Alla inlägg under februari 2012

Av Elsa Kvist - 26 februari 2012 11:42

Hellu alla där meh min älskade blogg framför näsan!!♥ Jag tänkte liksom göra en tävling på Msp (Moviestarplanet) och för att va meh måste man skicka ganska många mail.Runriken på mailen ska va: Tävling.Alltså,det går till så att man ska komma på en saga (rolig skall den vaaaaaaaaaa!)som man skickar mail till mig,efter man skrivit sagan på mail och skickat,ska man skriva ett till mail.Rubriken ska va: Vinnaren.Och på mailet ska det stå: Vem vinner? Sen efter några dagar (kanske veckor) har gått ska jag skicka tillbaka mail till den som vinner.Vinnaren får en billig pressent. ^^

                      /Elsa Kvist 

Av Elsa Kvist - 25 februari 2012 12:44

Tjena mors mina kära läsare!!  Käkar en Hello Kitty klubba nu. Den är av machmellows (stavning) och socker. Idah på Msp (Moviestarplanet) skulle jah gifta majj,och det gjorde jag.^^Meeeeen en kille på Msp blev lessen för jag gifte mig och han ville bli ihop meh mig (kanske ljuger lite ;D)såååå jag blev skita...Azzå...Arg på mig själv. Om du läser detta,Axel,så måste du veta att jag alltid kommer finnas där för dajj.♥

                        /Elsa Kvist  

Av Elsa Kvist - 22 februari 2012 20:30

Heeeeeeeej alla där hemma!!Alla ni som spelar Howrse: Lite tips om hur man tar hand om föl.  

Detta behöver du till ditt föl innan du börjar:

Fölet måste var inackoderad i ett center med morötter 

Oklanderliga ängare

Lägg fölet till sängs med 88-100% moral vid 6 månaders ålder 

Du behöver även rovor

---------------------------------------------------------------- 

Tänk på!: 

 Om det är under 10 grader ute, lägg fölet i boxen.
 Är det över 10 grader, lägg fölet på ängen.
 Att fölet vaknar med runt 95% i energi och moral gör inget, det är normalt.
              Leken ger inte moral längre

Fodra alltid mer än vad som står:
2 kg =  3 kg
3 kg =  4 kg
4 kg =  5 kg
5 kg =  6 kg

 ------------------------------------------------------------

8 månader

Rykta

1 timmes lek

Box 2 timmar

Mata

Vatten

Morot

6 tim 30 min lek

Klappa

Rova

30 min lek

Dagen slutar ungefär 20.30 med ca 21% i energi

 

10 månader

rykta

1 timmes lek

Box 2 timmar

Mata

Morot 

Vatten

7 tim 30 min lek

Rova

Klappa

30 min lek

Dagen slutar 21.30 med ca 20%-25% i energi

 

1 år

Rykta

1 timmes lek

Mata

Morot

Vatten

8 timmars lek

Klappa

Rova

Dagen slutar 19.30 med ca 24%-25% i energi

 

1 år 2 månader

Rykta 

1 timmes lek

Mata

Morot

Vatten

8 timmars lek

Rova

Klappa

1 timmes lek

Dagen slutar 20.30 med ca 22%-24% i energi

 

1 år 4 månader

Rykta

Morot

1 timmes lek

Mata

Vatten

9 timmars lek

Klappa

Rova

1 timmes lek

Dagen slutar 20.30 med ca 22%-23% energi

 

1 år 6 månader

Rykta

Morot

1 timmes lek

Mata

10 timmars lek

Rova

Vatten

2 timmars lek

Klappa

Av Elsa Kvist - 18 februari 2012 15:00

Truddiloooooooo alla där hemma!!Ehh...Herrå. xD

Av Elsa Kvist - 18 februari 2012 10:33

Tjolaahejjsan mina läsare!!Han aldrig blögga för jag va på Vallhalla (i Götebrg) och kölla på bio meh min bästis...  Sååå,jag glömmde bloggen. :( Idag drömmde jag om min lilla Shettis Fia. Hon ser ut såhär:

 Heh...Hon ee svart fast hon ser brun ut i solen.

Detta är momor's hundar.Den stora heter Dix (Dixi) och den lilla heter Körven. 

                           /Elsa Kvist 

Av Elsa Kvist - 14 februari 2012 21:17

Njam njam njam...Hehe,hej!! Alla har varit så konstiga idah,först va det mamma som gav mig 5 pusselsuddigummin för 50,sen va det pappa som gav mig en liten ask och sen min bästis som ringde och fråga om vi kunde gå på bio imorron. ...ALLT HAR VARIT HELT PERFEKT!!!!!!!!!!!!! Wooow,azzå. Aja,ska slappa lite nu. ;)

                       /Elsa Kvist    

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Elsa Kvist

Välkommen till min blogg! Här skriver jah knäppa och roliga inlägg  Hare gött! x)   

Elsa Kvist

Elsa Kvist

Elsa Kvist

Elsa Kvist

Elsa Kvist

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Elsa Kvist


Ovido - Quiz & Flashcards